قلوب بلا نبض
اهلا وسهلا بك يسعدنا ان تقوم بالتسجيل معانا وان تستفيد من المنتديات
الاداره

قلوب بلا نبض

اشعر بالحب والاحساس ولا تدع قلبك مع الناس فهو لله
 
الرئيسيةالبوابةاليوميةس .و .جبحـثالأعضاءالمجموعاتالتسجيلدخول

شاطر | 
 

 نادى الحياه

اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
leader_thehearts
ادراره عامه
ادراره عامه


عدد المساهمات : 176
نقاط : 224
السٌّمعَة : 0
تاريخ التسجيل : 06/08/2010

مُساهمةموضوع: نادى الحياه    الأحد أغسطس 08, 2010 9:48 am

الحياه .. نادى يلتقى فيه الناس منهم من يلعب ومنهم من يتمشى فى الطرقات ومنهم من جالس ........ الخ فى هذا النادى الذى يحطه السور مهمى زادت مساحته فى الاخر يوجد هذا الصور الحديدى .. هذا هو النادى
هكذا الحياه قائمة على كوكب الارض ذو المساحة المعروفه
انت داخل هذه الحياه بتلعب دورك
فاذاكنت فى لعبة ما تريد ان تحقق اعلى (اسكور ) درجه
واذا كنت تتمشى تريد الهواء النقى والراحة النفسيه وناس حولك تتصل بهم ويتصلون بيك بافضل اسلوب ناجح من علاقة الرقى والحب
واذاكنت جالسا فأنت جالس هنا مع افكارك او اناس فى كل الاحوال تتحدث وتروى بذاتك
ارئيت بعد هذا ماهى الحياه
او ماهو نادى الحياه


هذه كانت المقدمة وممكن ان تكون غامضة بعض الشىء ولكن
عندما تشترك معنا فى نادى الحياه
ستفهم وستكتسب عضوية نادى الحياه
وهذه العضوية تسمح لك يدخول نادى النجاح
ستسمح لك باخذ كاس البطوله فى حياتك وستكون الورده البيضاء فى وسط الطين الاسود والمساحة الخضراء بل ستختار لونك

مستنى اعضاء نادى الحياه
وسترون اعظم نادى للحياه على كوكب النت وسندخل سويا الى بوابةالنجاح الى عالم الحب الاول
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
soma

avatar

عدد المساهمات : 468
نقاط : 562
السٌّمعَة : 0
تاريخ التسجيل : 07/08/2010
العمر : 27
الموقع : دنيا غير الدنيا

مُساهمةموضوع: رد: نادى الحياه    الأحد أغسطس 08, 2010 5:19 pm

الموضوع غامض شوية ممكن تفهمنى تانى
معلشى هتعبك معايا

_________________
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
leader_thehearts
ادراره عامه
ادراره عامه


عدد المساهمات : 176
نقاط : 224
السٌّمعَة : 0
تاريخ التسجيل : 06/08/2010

مُساهمةموضوع: رد: نادى الحياه    الأحد أغسطس 08, 2010 6:51 pm

اكيد الراجل غامض بسلامتة
وهو دا المقصود انا اسف
انا دايما بحب ابدا اى موضوع مهم بشىء من التفكر والتساؤل خاصة ان كان يخص التنمية والحياه
بس كل اللى اقدر اقوله ان احنا نقرا المقدمة جيد وبعدين هنستمتع بسلسله قيمة جدا جدا من .................................. بنادى الحياه
والاهم الرد على هذا السوال
*هل تحب النادى
* هل تريد ان تكون عضو بنادى الحياه
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
king_death

avatar

عدد المساهمات : 122
نقاط : 137
السٌّمعَة : 0
تاريخ التسجيل : 09/08/2010
العمر : 24
الموقع : على ايدك اليمين

مُساهمةموضوع: رد: نادى الحياه    الإثنين أغسطس 09, 2010 6:05 am

Laughing Laughing

طيب المهم نعرف الاول قيمة الاشتراك

هاهاهاهاهاهاهاهاهاهاهاهاهااهههه

_________________


الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
leader_thehearts
ادراره عامه
ادراره عامه


عدد المساهمات : 176
نقاط : 224
السٌّمعَة : 0
تاريخ التسجيل : 06/08/2010

مُساهمةموضوع: رد: نادى الحياه    الإثنين أغسطس 09, 2010 8:37 am

اوكى جميل اوى
اكيد لكل شىء ثمن فلا يوجد شىء ابدا مجانا
وهذا الثمن = القيمة
واحيانا الثمن لايساوى القيمة
لان فى هذه الحاله يكون الثمن اقل بكثير من القيمة التى ستمتلكها
وهنا فى نادى الحياه نطبق انا الثمن اقل بكثير من القيمة
فالقيمة هى امتلاك قيمتك فى الحياه
امتلاك الحياه
والثمن دقائق تقضيها فى النادى فى غرفة التدريب غلى بساط التمرين
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
king_death

avatar

عدد المساهمات : 122
نقاط : 137
السٌّمعَة : 0
تاريخ التسجيل : 09/08/2010
العمر : 24
الموقع : على ايدك اليمين

مُساهمةموضوع: رد: نادى الحياه    الإثنين أغسطس 09, 2010 8:41 am

يعنى قصدك ايه يعنى؟... من الموضوع ده

_________________


الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
the king of love
Admin
avatar

عدد المساهمات : 102
نقاط : 116
السٌّمعَة : 0
تاريخ التسجيل : 06/08/2010

مُساهمةموضوع: رد: نادى الحياه    الإثنين أغسطس 09, 2010 1:41 pm

ياجامد
بس لازم توضح اكتر للاعضاء

_________________
[flash]
[/flash]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
king_death

avatar

عدد المساهمات : 122
نقاط : 137
السٌّمعَة : 0
تاريخ التسجيل : 09/08/2010
العمر : 24
الموقع : على ايدك اليمين

مُساهمةموضوع: رد: نادى الحياه    الإثنين أغسطس 09, 2010 1:44 pm

ما هو ده اللى عاوزين نفهمه شويه

_________________


الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
peto
Admin
avatar

عدد المساهمات : 416
نقاط : 544
السٌّمعَة : 0
تاريخ التسجيل : 03/08/2010

مُساهمةموضوع: رد: نادى الحياه    الإثنين أغسطس 09, 2010 4:50 pm

ههههههههههههههههه
انا مش موجووووووووود

_________________


الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://heart-life.mam9.com
soma

avatar

عدد المساهمات : 468
نقاط : 562
السٌّمعَة : 0
تاريخ التسجيل : 07/08/2010
العمر : 27
الموقع : دنيا غير الدنيا

مُساهمةموضوع: رد: نادى الحياه    الإثنين أغسطس 09, 2010 5:07 pm

محدش فاهم حاجة بس الى انا فهماة
ان الحكاية دى تبع التنمية
البشرية بس مش واضحة

_________________
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
mandosolo

avatar

عدد المساهمات : 16
نقاط : 22
السٌّمعَة : 0
تاريخ التسجيل : 09/08/2010
العمر : 26

مُساهمةموضوع: رد: نادى الحياه    الإثنين أغسطس 09, 2010 6:51 pm

يا جماعه هو عايز يقولكوا ان الحياه حلوه بس اللى يفهما و اكيد محدش فاهم حاجه خالص يعنى الحياه فل فل فل
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
peto
Admin
avatar

عدد المساهمات : 416
نقاط : 544
السٌّمعَة : 0
تاريخ التسجيل : 03/08/2010

مُساهمةموضوع: رد: نادى الحياه    الإثنين أغسطس 09, 2010 8:13 pm

هههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
ممكن بردك نستنا لما يجى ويقول هو

_________________


الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://heart-life.mam9.com
leader_thehearts
ادراره عامه
ادراره عامه


عدد المساهمات : 176
نقاط : 224
السٌّمعَة : 0
تاريخ التسجيل : 06/08/2010

مُساهمةموضوع: رد: نادى الحياه    الأربعاء أغسطس 11, 2010 9:09 am

الف شكر ياجمل اعضاء
وانا اسف بس هوداه اللى انا كنت عايزه ان احنا نكلم ونفكر فى حاجة مش واضحة عشان تكون دايما فى الذهن وفى العقل الواعى دائما
ولكن خلاص فشكر للدماغ العاليه سومة فهى جابت راس الموضوع ( التنميه البشريه )
ولكن سبب القلق والمقدمه ان عامل دبلومة كاملة فيها
التنميه البشريه + الحياه العمليه =(التنميه والحياه ) وهوداه عنوان الدبلومة عشان كدا سمتها من الناحيةالعمليه (نادى الحياه )
فان شاء الله
سوف نخرج من هذه الدبلومه بابتسامة كبيره تسع هذه الدنيا حب ونجاح
مرتبا نظريا وعمليا
1- قوة الذات الداخليه
2- ادارة الذات
3-الهدف الذكى
4-اعرف سر ذاتك ( لديك موهبة وميزه وعبقريه فى شىء لا يوجد لااحد غيرك على وجة الارض فهل اكتشفته ؟!)
5-اعرف شخصيتك الاساسية والفرعيه
6- اسرار شخصية من تحبهم وكيفية النجاح فى التواصل معهم
7- فن التواصل كامل ومهاراته
8-نادى النجاح ( النجاح حياه وليس نجاح هدف*)
9-مثلث القوه
10-كيف ترى ماوراء ازمن (ى اتريد ان ترى حقيى بالصوت والصوره مستقبل 50 سنه
11- مدرسة الحب ( الحب - صناعة اعظم قصة حب )
تكلم مع العالم وانت فى مكانك وهم يسمعونك تماما
12- رحلة الى السعاده فى سفينة الامل


هذه خلاصة مشوارى فى الدراسة العملية والعلمية من مواد علميه فى التنمية البشريه وتطبيقها على ارض الواقع
وهذه العنوانين ما أبرز فى الدبلومة ولكن سنرى الاكثر ونتعرضلكل الدورات التنميه البشريه التى تاخذ بمئات الجنيهات ولحياه عمليه التى لن تعيش ابدا عمرك كله لكى تجمعها من خبره ذاتيه
وطريقة الدراسة معى كما ترون انها ماده علمية ستنزل كموضوع كامل يدرس ونعيشو ونفهموا سوى ونرفع على الواقع ويكون نقاشنا فى ورشة العمل
وورشة العمل تكون تسال ونقاش حول الماده العلمية ( الموضوع) وكيف طبقناه اوحلينا بيه مشكله فى حياتنا ومواقف وةتجارب لينا حدثت
والله ان عارف ان الموضوع تقيل وكبير بس والله اقدر اقول لكم ان هتستفيدوا كتير ولو بمقوله او معلومه تغير مسار حياتك
وانا عارف ان اعضاء نادى الحياه ممكن يكونوا قليلين فا نظر حولك ستجد الناجحين دائما اعداد تعد على اليد ولذاكان نادى الحياه أسمى واعلى نادى على الارض هو نادى من يريد ان يحى الحياه وليس يعشها الى كل من يريد ان يتخلص من شماعة الهموم من صرخات الاهات حوله من تمزيق الناس له ولحبة ومستقبله ونجاحة لكل من يريدحقا
رحلة للسعادة فى سفينة الامل
وكان رمضان نقطة تغير ونقطة لرفع الرايه
فهى ان شاء الله ستكون نقطة لحياه فعليه وتغيرنا فسبحان الله على التوقيت
فهبدا ان شاء الله برفع خريطة الدبلومة واول ماده علمية واول ورشة عمل
وعذرا فى الوقت لان هذه المواد بتكتب وبتعد
فكل موضوع ناخذ له فتره على المنتدى من الدراسه وامناقشه والتطبيق مده اكثرها ثلاثة ايام وندخلفى التالى حتى نخلص الدبلومة فى شهرنا الكريم


هذا كل ما عندى بالتفصيل ومنتظر ردكم ان اكمل المشوار ولا0.....0...........
وشكرا جزيلا
Mr: ahmed adel *
human development trainer
leader_the success club
life maker
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
peto
Admin
avatar

عدد المساهمات : 416
نقاط : 544
السٌّمعَة : 0
تاريخ التسجيل : 03/08/2010

مُساهمةموضوع: رد: نادى الحياه    الأربعاء أغسطس 11, 2010 10:31 am

ايه الحلاوه دى انا هضرب نااااااار
على الحاجات دى
يامعلم ياجاااااااااااااامد
وعلى رأى المثل اللى تحسبه كدى يبقى كدى جدا

_________________


الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://heart-life.mam9.com
the king of love
Admin
avatar

عدد المساهمات : 102
نقاط : 116
السٌّمعَة : 0
تاريخ التسجيل : 06/08/2010

مُساهمةموضوع: رد: نادى الحياه    الخميس أغسطس 12, 2010 9:11 am

يااااااااااااااااااجاااااااااااااااااااااااااااااااااامد

_________________
[flash]
[/flash]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
peto
Admin
avatar

عدد المساهمات : 416
نقاط : 544
السٌّمعَة : 0
تاريخ التسجيل : 03/08/2010

مُساهمةموضوع: رد: نادى الحياه    الخميس أغسطس 12, 2010 11:43 am

لا دى مش جاااااااااامد دى جامد جدا

_________________


الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://heart-life.mam9.com
soma

avatar

عدد المساهمات : 468
نقاط : 562
السٌّمعَة : 0
تاريخ التسجيل : 07/08/2010
العمر : 27
الموقع : دنيا غير الدنيا

مُساهمةموضوع: رد: نادى الحياه    الخميس أغسطس 12, 2010 11:48 am

تمام جدا مرسى على زوقك
طيب دى فكرة كويسة جدا
مشكور عليها

_________________
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
king_death

avatar

عدد المساهمات : 122
نقاط : 137
السٌّمعَة : 0
تاريخ التسجيل : 09/08/2010
العمر : 24
الموقع : على ايدك اليمين

مُساهمةموضوع: رد: نادى الحياه    الخميس أغسطس 12, 2010 2:44 pm

king

_________________


الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
soma

avatar

عدد المساهمات : 468
نقاط : 562
السٌّمعَة : 0
تاريخ التسجيل : 07/08/2010
العمر : 27
الموقع : دنيا غير الدنيا

مُساهمةموضوع: رد: نادى الحياه    الجمعة أغسطس 13, 2010 7:13 am

والللة فى واحد هنا معانا
هيكتب على جنانى
شكلة من المنوفية

_________________
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
peto
Admin
avatar

عدد المساهمات : 416
نقاط : 544
السٌّمعَة : 0
تاريخ التسجيل : 03/08/2010

مُساهمةموضوع: رد: نادى الحياه    الجمعة أغسطس 13, 2010 7:29 am

ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
لا تعليق

_________________


الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://heart-life.mam9.com
ناجحة تحت الاحتياطي



عدد المساهمات : 1
نقاط : 1
السٌّمعَة : 0
تاريخ التسجيل : 09/09/2010

مُساهمةموضوع: رد: نادى الحياه    الإثنين سبتمبر 13, 2010 9:15 am

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
انا عضوة جديدة معاكم في هذا المنتدي واتمني اني استفاد من الاخوة الأعضاء لاني انا مهتمة جدا بمجال تنمية الذات وعلم النفس واحب كل القائمين علي الكتابة فيها انا لما شدني اسم نادي الحياة قلت ادخل واشوف ايه المواضيع اللي حضراتكم بتتكلموا فيها لعلي اقدر اشاركم في راي صائب ...
انا لما قريت مقال العضو ليدر شدني الغموض اللي فيه شوية وانا في كلامي هحاول افسر كلامه وياريت يبينلي مدي درة التقارب من قصده من المقال .
الاستاذ ليدر ممكن يكون قصده يقول ان الحياة مثل ملعب الكرة وكلنا واقعياً ومجازياً موجودين في كرة واحدة تضمنا مهما شرقنا أو غربنا لا نستطيبع ان نخرج منها اطلاقاً كذلك الكرة في المبارة تتحكم فينا فمنا من يلعب دور الدفاع ومنا المهاجم ومنا من يحرز الأهداف فكل لنا دورة وعلينا انا نختار دورنا افضل من ايقع علينا الاختيار هذا كان تعبير مجازي منا لعلي اكون اصبت وانا بشكركم لمشاركتي في اول مشاركة في المنتدي كانا معكم ناجحة تحت الاحتياطي .....
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
king_death

avatar

عدد المساهمات : 122
نقاط : 137
السٌّمعَة : 0
تاريخ التسجيل : 09/08/2010
العمر : 24
الموقع : على ايدك اليمين

مُساهمةموضوع: رد: نادى الحياه    الإثنين سبتمبر 13, 2010 10:22 am

شرفتى المنتدى ........................................ queen

_________________


الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
the king of love
Admin
avatar

عدد المساهمات : 102
نقاط : 116
السٌّمعَة : 0
تاريخ التسجيل : 06/08/2010

مُساهمةموضوع: رد: نادى الحياه    الإثنين سبتمبر 13, 2010 9:34 pm

منوره المنتدى كله والله

_________________
[flash]
[/flash]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
the king of love
Admin
avatar

عدد المساهمات : 102
نقاط : 116
السٌّمعَة : 0
تاريخ التسجيل : 06/08/2010

مُساهمةموضوع: رد: نادى الحياه    السبت سبتمبر 18, 2010 5:28 pm

منتظرين توضيح رايك يا ليدر بالنسبه لناجحه تحت الاحتياط

_________________
[flash]
[/flash]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
leader_thehearts
ادراره عامه
ادراره عامه


عدد المساهمات : 176
نقاط : 224
السٌّمعَة : 0
تاريخ التسجيل : 06/08/2010

مُساهمةموضوع: رد: نادى الحياه    الجمعة سبتمبر 24, 2010 11:15 pm

the king of love كتب:
منتظرين توضيح رايك يا ليدر بالنسبه لناجحه تحت الاحتياط


what about you are sbeaking

i doont understand this
ok
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
 
نادى الحياه
الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
قلوب بلا نبض :: التنميه البشريه وطريق الحياه :: نادى الحياه-
انتقل الى: